середу, 16 листопада 2016 р.

Урок з літературного читання у 2 класі
Розділ « Народна казка»
 Тема уроку: Скринька українських народних казок.
Визначення героїв казки «Колобок» 
Мета  уроку:
навчальна: поглиблювати  знання  учнів  про  казку;  формувати
комунікативну  компетентність; 
розвиваюча: розвивати  навички  діалогічного мовлення; удосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види роботи над текстом; збагачувати  активний словниковий  запас;  учити  правильно  висловлювати  власні  думки;
виховна:  виховувати любов до народної творчості, слухняність, ввічливість
Тип уроку:формування умінь та навичок.
Методично-дидактичне забезпечення : мультимедіа  -  проектор, комп’ютерна система, презентація «Колобок», ілюстрації до казки (додатки 6-10),  складові  таблиці,  картки  з  текстовими  завданнями, індивідуальні картки, маски казкових героїв, фішки –призи.

Хід уроку
I.  Організаційний момент
Учитель:  Добрий день, діти.
Сядьте всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голови вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені, діти, посміхніться,
Веселіше подивіться.

Учитель: Діти, погляньте  один на одного, посміхніться,
доторкніться долоньками, побажайте успіхів. Із промінчиків добра,
що  засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок читання.
-   Прочитаємо разом девіз нашого уроку:
(промовляють разом)
Гарно читаємо,
Чітко відповідаємо,
 У світ казок пірнаємо,
Мовлення своє розвиваємо.
ІІ. Мовленнєва розминка.
Вправи для розвитку артикуляційного апарату.
- Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені .
Тому ми повинні постійно їх тренувати.
1.  Тренуємо легені 
v  Вправа «Кулька».
У кого найбільша кулька (імітують надування кульки).
v  «Кульбабка» - повільно подути, щоб парашутики  кульбабки
легенько розлетілися.
v  «Свіча» - 3 рази уявно загасити полум'я свічі.
3.Читання піраміди слів на розширення кута зору.

 


                                              Каз         ка
                                            Каз            кар
                                          Каз                очка
                                        Каз                    ковий
                                      Каз                        итися

-Пригадаємо відомі нам казочки за допомогою чистомовки:
Ла-ла-ла – ваша мати …(прийшла).
Ідь-ідь-ідь – в рукавичку вліз … (ведмідь).
Ить-ить-ить – в Лиски в животі … (бурчить).
Ок-ок-ок – їй назустріч … (колобок).
Ля-ля-ля – пригостила … (журавля).
  ІІІ. Актуалізація опорних знань про казку
-  Як  називається  розділ,  який  ми  вивчаємо?  (українські народні казки)
-  Чому  вони  так  називаються,  хто  є  автором  цих  казок?
(український народ)
-  Хто  є  улюбленими  героями  українських  казок?
 (зайчики-побігайчики,  лисички-сестрички,  вовчики-братики,  їжачки,
ведмеді та інші тварини)
-  Про  що  найчастіше  розповідається  в  казках?  (одвічна боротьба добра
 і зла)
-  Які  асоціації  виникають  у  вас,  коли  ви  читаєте  казку?



Казка – це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.
Казки – це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають.
 Казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, навчає, приносить багато радості.
Робота над прислів’ям ( зі слів скласти прислів’я)
Казка вчить, як на світі жить.
  ІV. Зарядка для очей
Вправи «Пугач»,  «Мітли», «Упіймай зайчика»
  V. Мотивація навчальної діяльності.
        Повідомлення теми і мети уроку
1. Ви вже здогадалися, що сьогодні ми будемо працювати із українською народною казкою. А от з якою? Спробуйте здогадатися за героями. Це ще й буде перевіркою домашнього завдання: згадати якнайбільше українських народних казок.
Загадки.
Ø В темнім лісі проживає, 
Довгий хвіст пухнастий має, 
Та на місці не сидиться, 
А зовуть її… (лисиця). 

-  Яка це може бути казка? 
Ø Ходить хмуро між дубами, 
Хижо клацає зубами, 
Весь, як є, — жорстока лють, 
Очі в нього так і ллють.
 Зачаївся ось, примовк. 
Грізний звір цей , звісно,… (вовк). 

-  Яка це може бути казка? 
Ø Хоч у нього й шуба є, 
Та як холод настає, 
Він не їсть тоді й не п’є, 
І не ходить , й не гуляє, 
А у лігво спать лягає. (Ведмідь) 

Ø Не ходжу я, а скакаю, 
Бо нерівні ноги маю. 
Через поле навмання 
Перегнав би я коня. (Заєць) 
-         Яка це може бути казка? 
Ø Кругленьке, смачненьке, запашненьке
На віконці остигало, 
Від звірят усіх втікало, 
Та лисці на язик попало. 
-  То яка ж це казка? 
 2.   Протягом уроку ви повинні згадати цю казку, навчитися визначати дійових осіб казки і виділяти серед них головного героя, складати характеристику героїв.       
А працювати ми будемо за таким планом: 
v Вгадуємо казку 
v Згадуємо казку 
v Складаємо карту персонажів 
v Змінюємо казку 
v Казка вчить, як на світі жить. 
VІ. Опрацювання української народної казки «Колобок» 
1.Слухання і перегляд казки  (презентація)
2.Словникова робота      
Хижка  - відгороджене місце в коморі  або великий ящик  для зсипання зерна, борошна. 
Засік -невисокий, земляний насип вздовж стін хати  знадвору. 
Призьба -  окрема будівля для зберігання зерна тощо. 
3.Робота за змістом
- Яких героїв казки ви запам’ятали?  - Хто є головним героєм? 
- Чи можна назвати Колобка веселим, довірливим, хвальковитим?
- А лисичка якою була?
- Як ви вважаєте, чому саме так закінчилася казка?
4. Первинне читання твору учнями. 
 5. Фізкультхвилинка
У країні казочок жив веселий колобок,
Разом з ним усі звірятка вишикувались на зарядку.
Похитали головою, раз притупнули ногою,
Руки вгору піднесли, трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо, та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз, раз – присіли, піднялись,
Головою похитали й працювати знову стали.
6. Робота за ілюстраціями
Розташуйте  персонажів  казки  у  такій  послідовності,  у  якій
вони з’являються у творі. 
7. Інсценування казки
6. Робота в парах Учитель:  Зараз,  діти,  будемо  працювати  в  парах.  Вам  потрібно визначити риси характеру свого героя казки і показати оплесками
 Пари «Колобок»
 Пари «Заєць»
  Пара «Вовк»
  Пари «Лисиця»
Слова для характеристики:
Хитра, підступна, спритна….
Боязкий, слабкий, несміливий…
Жорстокий, злий, жадібний…
Веселий, хвальковитий, неслухняний, неввічливий, довірливий
8. Складання  «Синквейна»
Колобок
Який? Який?
Що робив? Що робив? Що робив?
Речення про Колобка.
Слово-висновок
9.Визначення головної думки казки
Учитель: Кожна казка має свою виховну мету. А чому саме вчить нас казка «Колобок»?
Гра «Так» чи «Ні»
1)  Казка вчить нас бути слухняними? Так.
2)  Ми повинні бути такими, як Колобок? Ні.
3)  Потрібно з кожним, кого зустрінеш, починати розмову? Ні
 4)  Потрібно завжди вітатися з тим, кого зустрінеш? Так.
-  Які слова вітання потрібно вивчити Колобку?
YІІ. Підсумок уроку
Учитель: Над якою казкою ми працювали на уроці? Чи є в неї автор?
Гра «Продовж речення»
-  На уроці мені найбільше сподобалось…
-  Я вчився…..
-  Я дізнався…..
-  Колобок вдячна вам за активність на уроці і дарую вам веселих колобків.
YІІІ.Домашнє завдання
-  Діти, вдома ви прочитаєте і перекажете казку «Колобок» с. 35-37
Намалюєте свою ілюстрацію до казки.






Немає коментарів:

Дописати коментар