понеділок, 4 квітня 2016 р.

Урок інформатики в 5 класі

Навчальний предмет. Інформатика. 5 клас
Розділ. Графічний редактор Paint
Тема . Практична робота №3
«Створення графічних зображень за поданим планом»
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Шах Наталіяі Василівна , вчитель інформатики, Торчицький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа  I-II ступенів – дитячий садок».
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Інформатика: 5-9 класи
Мета :
Навчальна: ознайомити учнів з поняттям графічного редактора та його призначенням; розглянути складові середовища растрового графічного редактора, інструменти роботи із зображеннями.
Розвивальна: розвивати логічне мислення та абстрактне мислення, розумову діяльність, пам'ять, увагу та творчу уяву; формувати навички роботи в групах та самостійної роботи на комп’ютері.
Виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі; виховувати інформаційну культуру, любов до Батьківщини, її символів; формувати вміння спілкуватися.
Обладнання та наочність: дошка , комп’ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, роздавальний матеріал «Практична робота №3».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сонячно мріями квітне
Небо високе блакитне.
Знов одягнула калина
Пишне намисто – гілля.
Щедро добром колоситься
В золотих хвилях пшениця,
Все це моя Батьківщина –
Це українська земля.
І саме на нашому сьогоднішньому уроці ми  покажемо  ще раз як ми любимо сою Батьківщину, як ми знаємо її символи
ІІ перевірка домашнього завдання
1.     Перевірка завдання, заданого за підручником.
2.     Гра «Ромашка знань»
Один учень малює на дошці ромашку.
Учитель тримає в руках «ромашку знань». Учні по черзі відкривають запитання на пелюстках, читають уголос та відповідають на них.
1)Які дії потрібно виконати, щоб відкрити файл у середовищі графічного редактора?
2)Яка складова середовища графічного редактора відповідає за роботу з кольорами?
3)Як встановити  на палітрі основний колір рисування на колір фону?
4)Як вибрати для рисування колір, якого немає в наборі на палітрі?
5)Чому  під час зафарбовування фігури інструментом Заливка фарба іноді «розливається»? Як це виправити?
6)Чи можливо зафарбувати незамкнену фігуру? Якщо так, то за допомогою якого інструмента (інструментів)?
7)У яких випадках використовують інструмент Вибір кольору?
ІІІ Формування умінь та навичок
Робота з комп’ютером
Інструктаж з ТБ
Практична робота №3 «Створення графічних зображень за поданим планом»
1). Знайти своє місце. Підготувати комп’ютер до роботи.
2). Намалювати  графічне зображення згідно зі зразком за наданим планом.
План створення зображень
1.     Розгляньте малюнок.
2.     Проаналізуйте композицію малюнка: які об’єкти присутні? Якими інструментами їх будете малювати?
3.     Завантажте растровий редактор Paint.
4.     Установіть розмір аркуша 25см на 15см Рисунок –Атрибути.
5.     Намалюйте лінію горизонту інструментом Пензель.
6.     Зафарбуйте нижню частину аркуша зеленим кольором, а верхню світло блакитним, використавши інструмент Заливка.
7.     Намалюйте коричневим стовбур верби та калини, використавши інструменти Многокутник, Лінія, Заливка.
8.     Намалюйте  кетяги  калини червоним кольором, використавши інструмент Коло.
9.     Намалюйте темно – зеленим листя, використавши Розпилювач.
10.                       На небі намалюйте жовте сонце з промінням, скориставшись інструментами Еліпс і Пензель.
11.                       Намалюйте на небі ключ птахів інструментом Крива.
12.                       Намалюйте  на небі синю хмаринку, скориставшись інструментом Олівець.
13.                       Збережіть малюнок у своїй папці у файлі з іменем практична 3.
3) Користуючись інструментами графічного редактора Paint та самостійно складеним  планом, побудувати зображення прапора та зображеним на ньому гербом.
4) Зберегти рисунок у власній папці з ім’ям файлу Герб .
5) Здати роботу вчителеві.
6) Закрити всі вікна. Завершити роботу на комп’ютері.
ІУ Підбиття підсумків уроку
Учні демонструють свої роботи.
Ось і закінчився наш урок .
-         З якими символами нашої Батьківщини  ми з вами працювали?
-         Які ще символи ви знаєте?
Тож  давайте згадаємо  прислів’я нашого народу:
Без верби і калини  - нема України.
Верба край городу – відверне шкоду.
Це цікаво!
А чи знаєте ви , що на планеті росте 500 видів верб, у нас в Україні їх зустрічається тільки 30. Верба над ставком -  традиційна прикмета українського села.
Під вербою водили діти хороводи, щоб так швидко рости, як верба. Із під трухлої верби брали землю для вазонів, щоб дух був добрий в оселі
У Домашнє завдання
На квіточці мальви вчитель кріпить на дошку домашнє завдання
1.За підручником   с. 104-107, запитання 5-8,завдання 2,5.
2. Додаткове завдання
Скласти список «Можливості графічного редактора Paint »





Немає коментарів:

Дописати коментар